Internetowe biura rachunkowe z roku na rok zyskują coraz więcej zwolenników. Wiele firm bierze finanse „w swoje ręce” i chce mieć nad nimi większą kontrolę. Przedsiębiorcy chcą dziś aktywnie uczestniczyć w budowaniu strategii finansowej firmy, dlatego internetowy dostęp do wszelkich dokumentów finansowych firmy, jest dla nich niezwykle przydatnym narzędziem. Czy posiadanie internetowego biura rachunkowego rzeczywiście się opłaca?
Zasiłek rodzinny z Holandii Kinderbijslag – co warto wiedzieć?
Praca za granicą często wiąże się z tym, że rodzic, który pozostał w Polsce, musi całkowicie poświęcić się wychowywaniu dzieci. Nie ma czasu na pracę zarobkową, a tym samym cała troska o utrzymanie rodziny spoczywa na rodzicu zatrudnionym w innym kraju. W Holandii wszyscy legalnie zatrudnieni rodzice mają możliwość otrzymania zasiłku rodzinnego. Jakie warunki należy spełnić, aby go otrzymać? Czy taki zasiłek można utracić? O tym wszystkim przeczytasz w poniższym artykule.
Rodzaje strategii marketingowych – Marketing B2B
Każdy przedsiębiorca dobrze wie, jak istotne znaczenie mają techniki sprzedaży na działanie firmy. Niektórzy handlowcy radzą sobie z tym świetnie, ponieważ mają świetne umiejętności interpersonalne, a innym przychodzi to dużo słabiej. Warto jest wdrożyć pewne działania, które w znacznym stopniu ułatwią sprzedaż. Chodzi o to, że klienci kierują się pewnymi schematami przy dokonywaniu wyboru. Warto poznać te behawioryzmy, aby zwiększyć sprzedaż. Marketing w B2B jest znany wielu handlowcom Jednak jeśli chodzi o różnice miedzy marketingiem B2B a B2C może to już brzmieć dosyć obco dla niektórych.
Kiedy dopiero nabieramy doświadczenia w tej kwestii, dobrze jest nauczyć się jak najwięcej z portali tematycznych poświęconych tej dziedzinie. Dzięki temu będziemy mieli okazję wprowadzić tą wiedzę w praktyczne działanie. Relacje z klientami stają się łatwiejsze jeśli stajemy się odważni i pewniejsi siebie. Dobrze jest nabywać tych umiejętności, szkolić się oraz nie poddawać. Wiele zależy od tego, jakie mamy doświadczenie oraz jakimi pobudkami kierujemy się w rozmowach z innymi. W pracy zazwyczaj mamy wobec siebie wzajemne wymagania i potrzeby. Dobrze jest jednak zawsze pamiętać o tym aby prowadzić rozmowy w sposób naturalny i przyjazny. Wymuszone zwroty marketingowe sprawiają, że poniesiemy skutek odwrotny od zamierzonego. Ludzie zwykle wyczuwają przerysowane formy reklamy i promocji i odwracają się od takich strategii.
Skuteczne strategie marketingowe polegają na stworzeniu atmosfery naturalności. Dobrze jest zastanawiać się, co może przemawiać do klienta. Jeśli chodzi o reklamę medialną, zwykle jest ona dość kosztowna, choć bezapelacyjnie trzeba przyznać, że przynosi dobry skutek. Można jednak wiele zrobić dzięki mediom społecznościowym. To stosunkowo nowa strategia, która pomaga opowiedzieć o swojej firmie w sposób przystępny. Ludzie spędzają dużo czasu w sieci, dlatego jest to dobre miejsce, aby się tam pojawić.
Nowy JPK od 2020 roku
Zapowiadany przez Ministerstwo Finansów projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Ordynacja podatkowa, zakłada wprowadzenie nowej struktury jednolitego pliku kontrolnego JPK_VDEK. Początkowo likwidacja deklaracji VAT miała wejść w życie z początkiem roku 2019, następnie – od lipca 2019 r. Według najnowszych doniesień zmiana zostanie wprowadzona dopiero na początku stycznia 2020 r.
Aktualnie przepisy zobowiązują każdego czynnego podatnika VAT do comiesięcznego składania deklaracji JPK_VAT. Ponadto przedsiębiorcy podlegają konieczności prowadzenia rejestrów oraz przesyłania deklaracji VAT-7 (w przypadku rozliczeń miesięcznych) lub VAT-7K (w wypadku rozliczeń kwartalnych). Również podmioty dokonujące transakcji wewnątrzwspólnotowych lub objęte procedurą odwrotnego obciążenia zobowiązane są do przekazywania odpowiednio informacji VAT-UE lub VAT-27 za miesiące, w których miały miejsce transakcje.
Nowa struktura pliku JPK_VDEK uwzględniać będzie dane przesyłane aktualnie w deklaracjach VAT oraz pliku JPK_VAT, a także informacje konieczne do kontroli rozliczeń podatku od towarów i usług. Obowiązująca deklaracja JPK_VAT zawiera bowiem bardziej szczegółowe dane, niż te składane w plikach VAT-7/7K, VAT-UE, VAT-27. Obecnie ma zatem miejsce dublowanie informacji przekazywanych do organów podatkowych. Zastąpienie deklaracji VAT oraz pliku JPK_VAT nowym plikiem JPK_VDEK zlikwiduje wspomniany problem, przyczyniając się tym samym do sprawniejszej weryfikacji przesyłanych danych, a co za tym idzie skrócenia czasu dokonywanych zwrotów nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym.
Należy wspomnieć, iż prowadzenie nowego pliku JPK_VDEK może wiązać się z karami dla podatników VAT. Za przesłanie deklaracji zawierającej dane niezgodne ze stanem faktycznym, naczelnik Urzędu Skarbowego będzie mógł nałożyć karę finansową w wysokości 500 zł za każdą, stwierdzoną nieprawidłowość. Uprzednio jednak zobowiązany jest on wezwać podatnika do przesłania korekty deklaracji w ciągu 14 dni.
Wprowadzenie JPK_VAT przyczyniło się do zmniejszenia luki w VAT jednocześnie stwarzając konieczność dostosowania systemów informatycznych do nowego sposobu składania deklaracji. Odpowiedź na powstałą potrzebę może stanowić program od Hogart JPK_VAT bądź też program do e-sprawozdań finansowych – eSprawozdania. Wspomniane oprogramowanie firmy Hogart odpowiada potrzebom większości systemów ERP. Firma podejmuje się również realizacji oprogramowania na zamówienie.